zondag 21 februari 2010

Handig om mee te nemen

Iedereen weet wel een paar dingen te noemen die je niet moet vergeten mee te nemen. Er is echter ook altijd wel iets wat je over het hoofd ziet. Niet je kites, kleding of paspoort maar vooral de specifiekere dingen die het verblijf net wat aangenamer maken. Roep ze maar in de comments, dan zal ik de lijst hier onder aanvullen.

- Helm
- Balaclava/bivakmuts/gezichtsmasker
- Stekkerblok/verlengsnoer
- Zonnebrand
- Sokken (speciaal voor Chris toegevoegd)
- Boek/speelkaarten/films/muziek
- Ski-/zonnebril
- Lippenbalsem
- Warme en vooral waterdichte handschoenen
- Naaisetje
-
-

10 opmerkingen:

KOEN zei

Heeft er iemand een poker-setje?
Chips spelen makkelijker dan Noorse trival kaarten ;)

geheim zei

Ik kan wel een pokersetje meenemen.
Ik neem ook een strijkijzer en een blokje wax mee.

Voor het lijstje hierboven: ski/zonne bril, muziek.

Misschien vlaggen of pionnen om een raceparkoer mee uit te zetten?

Emiel zei

-DRANK!
-Lippenbalsem
-Goeie handschoenen!! Dit scheelt echt enorm in je plezier als het koud is. Als je natte handen krijgt met -20 is de lol er snel vanaf!(dit keer is het geen april jongens en meisjes!)

Jaap, strijkijzer is hier wel dus alleen blokje wax volstaat.

Kor, drank missie is mislukt omdat ik niet met creditcard of meastro kon betalen en er geen automaat in de buurt was. Dus als iemand die met de auto gaat voor mij nog 2 flessen rum van 5 euro wil halen bij de lidl of aldi en voor kor 2 flessen vodka van 5e bij de aldi of lidl dan wordt dat ten zeerste op prijs gesteld hehe

Wendy en Bastiaan zei

Houd er wel rekening mee dat je maar twee flessen pp mag invoeren.

geheim zei

Om precies te zijn:
1 liter tot 60% + 1.5 liter tot 22% + 2 liter tot 4.7%
of
3 liter tot 22% + 2 liter tot 4.7%

Is een bivakmuts echt onmisbaar?

Wendy en Bastiaan zei

Het is er vandaag relatief warm en vrijwel windstil (locatie hotel). Toch is er al een wind chill van -9.4 graden.
Beter safe then sorry zou ik zeggen. Een bevroren bakkes, daar wordt je vast niet gelukkig van.

Je bent wel heel fanatiek op de invoerregels van drank gedoken zeg. Wilde plannen?

Anoniem zei

@ jaap, das de theorie ja, de practijk werkt anders

Emiel zei

TOP JAAP!! HAHA!!!

vandaag was het zelfs met bivak nog pleures koud, kwam ook omdat ie bevroren was hehehe..

Nog een tipje, kijk of je een rits op je sneeuwvanger van je jas en broek kan maken zodat er geen sneeuw in je broek komt. Ik had geen gevoel meer in me kont vandaag en daardoor moest ik gewoon stoppen, zeker in combinatie met een kin die ik niet meer voelde niet echt prettig.
ik ga dus zometeen even lekker naaien(was ook wel weer eens nodig haha..)

SKOL

slis zei

ohh, het is dus lekker koud
i Like!

Emiel zei

het is serieus koud jongens, vandaag was ook echt geen grap. Zorg dat je goeie kleren hebt en cremetjes enzo