maandag 16 november 2009

wie gaat wanneer

foto; ski gebied Voss



Zou men aan kunnen geven wie wanneer eventueel naar Haugastol gaat?

Arien 1 maart tot 27 maart.
Bastiaan 1 maart tot 27 maart. Bas meerijden met Arien?
Chris 1 maart tot 27 maart
Niels 1 maart tot 27 maart (is nog geheim)
Emiel 20 feb tot 7 maart en 10 april tot 25 april
Wendy - 12 maart tot 27 maart (bevestigd)
Krista - 12 maart tot 27 maart (voorlopig) Vliegen?
Shelly - 12 maart tot 27 maart (voorlopig) Vliegen?
Koen - ?? Meerijden met Arien terug vliegen?
Jaap- 3-13 maart
Chris (van Jaap) 3-13 maart
Jesse 12 tot 27 maart

16 opmerkingen:

Bastiaan zei

Das nog een mager groepje. Waar zijn nou al die mensen die riepen: "Volgend jaar ga ik ZEKER weer!" of "Balen dat het dit jaar niet gelukt is, maar volgend jaar ben ik er ZEKER bij!"?

Samen reizen lijkt me een goed plan Arien. Wel zo gezellig en het drukt ook nog eens de kosten.
We zouden met onze auto kunnen gaan en dan de meiden met de bus laten reizen. Of juist andersom. Daar vinden we vast wel wat op.

In overleg met Chris heb ik van het weekend eens zitten brainstormen over wat nog meer leuk/nuttig/verstandig zou zijn voor de Snowkite Experience. Ik heb al het één en ander op papier en dat zal ik wel even uitwerken op de pc. Misschien vanavond al, maar dat hangt er een beetje vanaf hoe brak ik ben. Ik zit bij een klant in Duitsland voor de installatie van een nieuwe machine. Als project manager is dat best een spannende klus.

Arien zei

Je moet het positief bekijken, vorig jaar hadden we rond deze tijd minder aanmeldingen, pas een paar weken voordat we gingen kwamen de aanmeldingen.
Mocht de groep groter worden als vorig jaar wil ik graag met mijn eigen bus gaan (de 2-zitter)deze heeft 2.8 meter laadruim, en dat misschien krista later met de andere bus komt.

Bastiaan zei

Dat is helemaal waar. Ik verwacht ook wel dat het nog goed gaat komen. Misschien moeten we ook wat meer info gaan plaatsen op Hanglos. Zaken zoals data, prijs, accomodatie. Kan men een beetje gaan sparen.

Hoe we die kant op gaan zien we vanzelf wel. Dat is ook afhankelijk van wie er wanneer gaat.
Ik ben zelf groot voorstander van de nachtboot. Dat is me vorig jaar prima bevallen. Lekker tukkie doen en fris weer verder zonder je dag-nacht ritme te vergallen.

Volgens onze Inside Guide is er nabij Haugastol wel wat meer te zien dan alleen Vöringsvossen. Zo is er bijvoorbeeld nog de hoogste waterval van Noorwegen, de meest afgelegen (ooit) boerderij ter wereld, iets met een belachelijk lange trap. Stukje verder rijden heb je Voss, waar je ook kunt skiën/boarden. Ze doen daar ook aan parasailen. Aan een no-wind programma wordt dus gewerkt.
Waarom we dat boekie vorig jaar nou niet meegenomen hebben weet ik ook niet. We hadden hem toen wel al in ons bezit.

geheim zei

Ik ga ook voor de laatste 2 weken van maart. Als het kan in de auto, ik probeer nog wat anderen mee te krijgen zodat we met 3 in een auto kunnen.

Nog een tip: Cabrinha board en binding voor 300

Wendy zei

Ik moet vrijdag 12 maart nog gewoon werken. Moeten we even kijken wat het handigste is met reizen richting Haugastol. Maar daar hebben we nog alle tijd voor.

Zag in Ikea magazine dat je op een bepaalde manier 10% korting krijgt op de overtocht met Stena Line, dus dat zou gunstig kunnen zijn.

Daan Groot zei

hier nog maar even....:

Mensen,

Voor de mensen op het Texel kitesurfweekend...
Ik ben die lange kale met z'n grijze mercedes... en schouderblessure....toen.

en ik ben ook in Haugastol met 3 anderen van 9 tot 19 april... tickets zijn geboekt, en hotel is geboekt...
helaas kon ik niet tijdens de experience periode, omdat ik dan 3 weken voor mn afstuderen zit.

ik zie Emiel dus sowieso daar!?

Bastiaan zei

Kale... Mercedes... Schouderblessure...

Staat me wel iets van bij, maar ik kan er zo geen gezicht bij bedenken.
Gaaf dat jullie ook naar Haugastol gaan. Jullie gaan er absoluut geen spijt van krijgen.
En in april is het er ook prima vertoeven hebben we vorig jaar al gemerkt. Alleen een tikkie meer wind zou lekker zijn.

KOEN zei

Ik weet nognie wanneer ik zou gaan, zo te zien gaat iedereen de 2e helft van maart?

Vliegen of rijden.. rijden is leuker! Ik kan rijden tot bij Arien (en eventueel nog volk oppikken uit het zuiden van NL) en dan met de bus verder?

Het is nog vroeg om te beslissen é!

Anoniem zei

he Daan

Jammer dat je het niet via snowkite exp. heb gedaan, dan hadden we als verlate groep kunnen opgeven en had je mss ook korting gehad.

Daan Groot zei

kale, lange, mercedes, schouderblessure, + flysurferpromotie.. tent waar iedereen instond... :)

fuck.. hmmm, ja idd had ik idd misschien wel kunnen doen, maar had niet verwacht dat dat kon??
en misschien kan het nu nog?

Dan heb ik nog even een vraagje aan de mensen met ervaring:
Is het strikt noodzakelijk om een auto te huren? of kom je een heel eind met meerijden etc? want die hondenhokken zijn schreeuwend duur.

Bastiaan zei

Dan heb ik gegarandeerd bij je staan schuilen op zaterdag. Ik kan me alleen een gozer met heel kort donker haar herinneren die flysurfer promotie deed. Met die mega Mercedes camper waarvan ik nog foto's heb gezien dat de voorruit in duizend stukjes lag.

Als je met een groep bent, dan kom je in Haugstol niet ver zonder auto. Meerijden kan hier en daar vast, maar het is geen drukbevolkt gebied. Ga je liften, dan moet je maar net iemand vinden die een paar man met snowboards en vliegers mee kan nemen.
Waarom pakken jullie niet een auto/busje? Je rijdt dan naar Fredrikshavn in Denemarken (1000km) en pakt daar de boot naar Oslo. Heen gaat er op maandagavond een nachtboot en anders gaat ie overdag. Terug is het altijd nachtboot. Bij auto overtocht (alles lager dan 2m en korter dan 6m) zijn 5 mensen inbegrepen. Vorig jaar waren we met een auto met 3 personen iets van 600 euro kwijt voor heen en terug. Dat is inclusief een hut om lekker te pitten op heen en terugreis en ontbijt.
Momenteel is de prijs van de overtocht minder dan 300 euro voor jullie groep. Ik heb daarbij de dagboot op vrijdag 9 en nachtboot op zondag 18 april aangehouden en het is inclusief lunch op de heenweg en hut en ontbijt op de terugweg.
Uiteraard komt er nog brandstof bij, maar volgens mij kunnen vliegtarieven er dan nog niet tegenop.

Bastiaan zei

Zelf rekenen kan trouwens op www.stenaline.nl

Krista zei

Hey snowkiters!

Misschien een goede tip!
Afgelopen keer wist de eigenaar van het hotel me te vertellen dat er nog een boot vaart. Deze schijnt goedkoper te zijn en meer in de buurt van Haugastol aan te meren.
Ik moet het nog uitzoeken, maar dan heb ik het in ieder geval maar ff gezegt haha.

Heb er wel weer erg zin in!

Wendy en Bastiaan zei

Weet je toevallig welke boot dat is? De enige die ik heb kunnen vinden is Smyril Line. Die ging tot vorig jaar naar Bergen, maar daar zijn ze mee gestopt zo te zien. Sowieso was dat maar nuttig voor één richting Ze deden een rondje. Denemarken, Bergen, Shetlands, Faroe eilanden, IJsland, ergens noord Engeland en dan weer Denemarken. Dan ben je terug dus een kleine week onderweg. Ik weet uit eigen ervaring dat Bergen - IJsland zo'n 40 uur duurde met die boot.

Daan Groot zei

Hey Bastiaan, dat was ik idd!
Kaal = kort idd.

Ik heb redelijk wat tarieven vergeleken, en uiteindelijk vliegtickets geboekt... dus die vlieger gaat helaas niet meer op...
+ ongeveer 2 dagen rijden heen, en 2 terug voor een weekje werd me toch wat gortig.

ik ga even op zoek naar verhuur. en dan doen we het er maar mee.

Bastiaan zei

Wacht daar nog even mee Daan. Als je op m'n naam klikt zou je een email adres van me tegen moeten komen. Stuur even een mailtje als je wilt.