dinsdag 10 maart 2009

Voorpret

Afgelopen zaterdag ben ik in de auto gesprongen en op weg gegaan richting Haugastol. Eerste nacht in Denemarken geslapen bij me nichtje en de dag erna de resterende 1000km gereden. Dit is toch wel een eindje als je alleen bent.. Toch goed en wel aangekomen gelukkig!

Gister was al helemaal top, lekker zonnetje en het leek erop dat het wel een beetje zou waaien. Dus het plateau opgereden om erachter te komen dat er een lekkere 10m/s stond. Heerlijk twee uurtjes lopen knallen met mijn 9! Goeie poeder, dus ideaal om lekker aan te kloten. Heb gister dan ook nog afgesloten met een superlekkere KipCurry. Perfecte eerste dag, hopelijk krijgen jullie die ook!!

Vandaag geen wind maar ik kon gelukkig een skipas lenen dus richting Geilo en daar vanmiddag heerlijk geboard!!

Hier een impressie van het gebied bij Geilo, komt wel van me telefoon dus kwaliteit is niet top:





























Ik zal jullie op de hoogte houden!

15 opmerkingen:

Anoniem zei

Jammer dat het niet waaide, gelukkig is er een uitwijk-mogelijkheid.
Sneeuw ziet er in iedergeval goed uit.

Anoniem zei

Dat ziet er goed uit Emiel! Zelfs plaatjes van een telefoon maken het al zuur dat wij nog een maand moeten wachten.
Ik heb vandaag nog even achter een nieuw boardje aan gebeld. Helaas had de shop hem wel op de website, maar niet meer in de winkel helaas.
Als iemand dus nog ergens een K2 Zeppelin Wide 166 tegen komt. Laat het me zeker even weten.

Anoniem zei

Ik zal ff voor je informeren, sms is onderweg, maar zou je niet iets kleiner gaan? is voor freestyle net iets beter.
Ik heb net als aanvulling een 156 aangeschaft, mijn andere is 161

Anoniem zei

Ik ben niet op zoek naar een freestyle board. Voor snowkiten is dat misschien wel prettig, maar bij het boarden ben ik meer van het lekker off-piste rijden. Ik heb nu een Nitro plank die daar ideaal voor is, maar die heeft drie jaar geleden een flinke tik gehad. Nu blijkt toch dat wellicht de kern gebroken is. Hij wordt gerepareerd en er is zeker nog op te boarden, maar als ik voor een goeie prijs een Zeppelin Wide als vervanger kan kopen nu dan vind ik dat erg interessant. 166 is voor mij wel de juiste lengte. DAt is m'n huidige board ook. Ik ben 1,85 lang en ruim 100kg en zoals gezegd meer van het freeriden dan van de freestyle moves. Voor dat laatste heb ik niet eens het lef.
Met het snowkiten denk ik voorlopig met een freeride board prima uit de voeten te kunnen. M'n oude board (waar ik het jaren terug op geleed heb) gaat ook mee. Dat is een freeride board van 1,57m lang. Ik heb dus zelfs keuze.

Overigens wel bedankt voor het meedenken.

Anoniem zei

Geloof me, jij gaat free-stylen, de poeder is daar zo zacht dat je alles gaat durven ;)

Anoniem zei

Dat is misschien wel waar, maar ik ben al heel blij als ik mooi rakjes kan sturen.
Kitesurfen heb ik nog lang niet in de vingers, dus daar zal ik in Haugastol nog flink m'n aandacht voor nodig hebben. Of een sprongetje er in zit zien we dan wel weer. Ik ben er in ieder geval absoluut zeker van dat ik met een freeride board en een vlieger ook wel uit de voeten kan en dus nog even geen freestyle boardje nodig heb.

Unknown zei

wat een rust..

slis zei

nice emilio!
very nice

Emiel zei

vandaag in de ochtend even gekite, was niet veel wind helaas. toen even uurtje sneeuw geschept en nu net terug van veeeel te ver langlaufen maar was wel mooi en lekker in het zonnetje

slis zei

emiel, waar kan je langlauf ski's huren... want ik wil ook wel een dagje een tour maken (als het niet waait)

Anoniem zei

@ Bastiaan, er is nog een K2 zeppelin WB 163, er is nog even achteraan gebelt met de importeur van K2, of de 166 leverbaar is, helaas niet.
Volgens de importeur is 163 prima voor jou gewichts-klasse.
Prijs heb ik ook voor je 449,-
Ik hoop dat je er wat mee kan.

greetzz

jessevdam zei

Wat een vlakte, ik kan mijn ogen haast niet geloven. Dat moet super worden gewoon het gevoel van ultieme vrijheid.

Vraagje, ik heb een allround snowboard. Volki Sting om precies te zijn. Maakt het nog erg uit wat voor plank je hebt of raden jullie een bepaald soort board aan?

Anoniem zei

nee hoor alles waar jij je prettig op voelt is goed.

Unknown zei

nice :) heeft t al goed gewaait dan?

Anoniem zei

Bedankt voor de info Arien. 449 is me momenteel een beetje te veel. Zeker als ik zelf toch liever een maatje groter zou willen.
Misschien volgend jaar meer weer eens kijken. M'n Nitro is gisteren netjes opgelapt weer teruggekomen, dus die gaat mooi mee naar Haugastol.