zondag 29 maart 2009

Final check




















De vertrek datum komt steeds dichter bij, als er nog vragen, opmerkingen en/of onduidelijk heden zijn kan je het hier kwijt.
Voor Kay, wij zijn van plan om te vertrekken in de nacht van 11 op 12 april rond 0:00uur, als je wilt kan je hier vanaf een uur of 6 terecht (Emmen).
Wie gaat er spul mee geven in de bus, en wanneer en hoe krijg je het hier?
De Sticked-gangers kunnen Slis opzoeken, die staat met zijn Wainmans wel ergens, gaan we vervolgens wel ff ergens zitten ofzo.
Ik hoor het wel, heb er in iedergeval zin in.

17 opmerkingen:

slis zei

Op Sticked zal ik naast en bij de Bodyglove tent staat.
Denk dat Arien hier ook wel zal zijn, welke de bagage kan innemen voor de trip.

Ga je niet naar sticked en wil je toch dat Arien bagage mee neemt.

Dan kan je dit vooraf bij mij achterlaten.
drop ff mailtje naar chris @ hanglos.nl om een afspraak te maken
Zelf zit ik in Zoetermeer. (nabij Den Haag)

paar laatste tips:
1) neem een fles waterlimonade mee!
(Je zal veel willen drinken en zelfs een cola'tje is prijzig)

2) neem niet te veel kleding mee,
we gaan niet fancy uiteten, we zijn continu bezig met sport.

3) we gaan zeker 1 keer stappen, zorg voor normale kleding

4) sokken en ondergoed niet vergeten!

5) dunnen handschoenen zijn fijner om mee te kiten dan dikken!
(je woord over algemeen vrij warm van het bezig zijn... dus dikke zijn niet snel nodig)

6) Google, als de zon er is, dan is die er heel heftig!

7) zonnebrand, zie reden hier boven

8) bidon, voor als we aan kiten zijn wil je zo nu en dan ook wat drinken

9) Thermo ondergoed, het kan vrij koud zijn

10) Helm, safty is wel belangrijk
(kan eventueel ook backprotector gebruiken)

Tot slot: Jesse vertelde mij dat hij een apart dieet heeft (alergie)

dit kan je het beste direct bij aankomst melden, zodat ze rekening met je kunnen houden!


voor de mensen die vliegen:
koop op schiphol alcohol in, dat is lekker goedkoop!

Ik ga zelf direct na Sticked na Noorwegen, om alvast de boel te verkennen om jullie vervolgens warm op te vangen.

Litewave zei

Als iedereen die vlieg gewoon ff drank mee neemt (strohrum 60%), rekenen we dat bij aankomst gezamelijk af, ook willen we wat dingen meenemen uit de supermarkt, ideeen hier voor zijn welkom, ik noem chips, snoep, kaas, worst, nootjes,

Unknown zei

Hebben jullie facebook of hyves?

mij kun je vinden op:

http://sjeldaam.hyves.net/
of
sjeldaam@hotmail.com op facebook

Bastiaan zei

Pokke zeg... Heb ik net een heel verhaal getikt en maakt Blogger dat met één druk op de knop helemaal zoek.

Korte samenvatting dan maar:

Sticked gaat voor ons niet door. Ik moet naar de VS voor m'n werk. Gelukkig naast het werk ook nog wat fun. Dagje San Francisco en een honkbalwedstrijd van de San Francisco Giants.
Als alles goed gaat ben ik dan goede vrijdag terug en gaan we zondags al met de auto richting het noorden. Onderweg nog ergens een tukkie doen en dan maandagavond de boot in Fredrikshavn. Dinsdagochtend in Oslo en rond de lunch staan we bij jullie op de stoep.

Alternatief voor de bidon tip van Chris is een Camelbak of andere drinkzak in je rugzak gooien. Met name bij een tocht is dat prettig, want je kunt drinken zonder je tas van je rug te halen. Kost een paar tientjes maar geeft een hoop plezier.

Wat bereikbaarheid betreft vind je ons op o.a. onderstaande manieren. Emailadressen zijn niet voluit geschreven om spam te beperken.

Hyves Wen
wendeavour.hyves.nl

Hyves Bas
bastiaan1978@hyves.nl

Gezamenlijke facebook
facebook apestaart oostdijck.net

MSN Wen
wendeavour apestaart hotmail.com

MSN Bas
oostdijck apestaart hotmail.com


Voor de mensen die elkaar niet kennen zal ik ook eens even een voorsteltopic aanmaken. Ik loop al twee weken met die gedachte rond, maar het komt er maar niet van.

Wendy zei

Om nog even op Bas' reactie terug te komen. Wij hebben zelf ook Sigg-flessen met extra isolatie. Erg handig om geen bevroren flessen te krijgen of in de zomer juist je drinken lekker koud te houden. Ook om die waterzakken zijn thermozakken te koop.

Wat nog handig is om mee te nemen is iets van thee/ oploskoffie of chocolademelk. Een grote pot is zo gezet, en is nog gezellig ook. Ik weet niet of er toevallig ook een waterkoker aanwezig is?

Wij hebben voor in onze Sigg-flessen ook van die tabletten van Isostar, zit toch wat energie in en ook zouten. Erg handig als je druk aan het snowkiten en aan het zweten bent.

Ik weet niet hoe ver de supermarkt is in Noorwegen, want uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ze daar vaak erg uitgebreid zijn. Dus desnoods rijden we een keer die kant op.

Litewave zei

Supermarkt is half uurtje rijden, en die is wel ok

slis zei

waterkoker en koffiezet apperaat is aanwezig

geheim zei

Goede tips!

Ik neem wel een flesje drank mee van Schiphol.

En ik heb vandaag ook net een nieuw paspoort aangevraagd, ook wel handig.

Bastiaan zei

Ehrm... Emiel... Die regendans van gisteren was misschien niet zo'n goed idee. Al die druppels op de camera maken het plaatje toch wat minder aantrekkelijk.

KOEN zei

Ik zit op facebook en skype met emailaddress: koenwilde apestraat gmail .com
En op msn zelfde maar @hotmail

Emiel zei

iedereen drank meenemen!! Dat is top!! haha!

Als jullie hier ook ontbijt hebben dan is een pot thee of koffie ook geen probleem, neem gewoon een thermoskan mee en dan wordt die gevuld. Geisoleerde flessen is niet echt nodig, zo koud is het nou ook weer niet. Als je drinken snachts in de auto laat bevriest het wel maar overdag zal het wel meevallen.

Arien, Kor neemt een boardbag mee naar sticked, als je die mee kan nemen zou top zijn!

jessevdam zei

Hier is een link naar de weervoorspelling van het weer dicht in de beurt van haugastol.

http://www.yr.no/place/Norway/Buskerud/Hol/Haugast%C3%B8l/long.html

Emiel zei

je kan ook zoeken naar ørteren, dit is de kitespot waar we het vaakst zullen zijn. Dan is er nog dyranut dat is aan de andere kant van het platteau, weer is daar anders en dus ook handig om in de gaten te houden. allemaal op yr.no!

KOEN zei

Hoe zit het met geld?
Best NOK kopen bij de bank hier, of kun je daar uit de muur halen met maestro/visa?
En hoe moeten we het hotel betalen, nemen ze visa aan?

Grtz,
Koen

Emiel zei

je hebt weinig geld nodig hier in haugastol, winkels zijn hier toch niet. Verder kan je hier overal met visa betalen(ook het hotel dus) pinnen kan ook. ik heb afgelopen maand geloof ik 500kronen uitgegeven contant. rest met visa, zelfs in de kroeg betaal je hier met visa(levert in begin je pas in, krijgt nummer en aan het eind betalen)

Unknown zei

haha ik stop wel wat flessen Whiskey in mn tas. Of gaat de douane dat een probleem vinden Arien? ;)

litewave zei

Volgens mij kan je die beter op de boot kopen, ik denk dat daar tax-free is