zondag 6 december 2009

Twisted Velocity 164

Het Cabrinha boardje van vorig jaar was voor mij aan de kleine kant. Met mijn gewicht kun je wel een stukje extra oppervlak gebruiken, dus vandaar dat ik naar wat anders ben gaan uitkijken. De Cabrinha set is inmiddels naar Niels gegaan, dus naast elkaar leggen was er niet meer bij.

Het heeft even geduurd, maar m'n nieuwe dedicated snowkite boardje is binnen en staat ook op de foto. Om te vergelijken heb ik hem naast m'n Nitro Saber 166 gelegd. Dit is een wide board en daardoor is het verschil met de Velocity wat kleiner. Het is echte wel duidelijk te zien dat de Velocity een positieve side cut radius heeft en de Saber een negatieve. Wat op de foto's niet zo goed naar voren komt is dat de Velocity een flinke rocker heeft.


Bindingen heb ik er inmiddels ook bij. Flow NXT AT SE. Een hele mond vol, maar gewoon een goeie freestyle binding met gemakkelijke instap.


Laat de sneeuw dus maar vallen. Jullie zijn allemaal welkom om het board in Haugastøl te komen uitproberen.

Meer info over het board vind je op: http://www.twistedkiteboards.com
Het board wat je op de site ziet heeft de zelfde shape als mij board. Ik heb het 2008 printje voor 2/3 van de prijs.

5 opmerkingen:

litewave zei

vet hoor!!

Wendy en Bastiaan zei

Nu nog zien of hij het echt doet. Elders op het grote internet zijn ze er heel enthousiast over, dus dat zal wel goed komen.

Emiel zei

ziet er goed uit, wil hem wel even proberen

Wendy en Bastiaan zei

Moet je grote voeten/schoenen meenemen. Er zitten XL bindingen op ;-)

remco zei

Wat voor maat breedte van het boardje is het en wat voor maat schoenen heb jij ?