donderdag 19 maart 2009

Snowkiteboard voor weinig

In de speurtocht voor een mooie kite voor Niels kwam ik van de week op Ebay een Cabrinha Empire 156 snowboard met Cabrinha (Flow) Effect (AMP 9) bindingen tegen. Deze staan in Duitsland nieuw te koop voor 200 euro + 25 euro verzendkosten naar Nederland.

Ik zat zelf al een beetje te kijken voor een leuke tweedehands twintip, maar voor dit geld ga ik voor een dedecated snowkite boardje.
Er zijn er in totaal 5 beschikbaar. Bindingen zijn in alle maten beschikbaar (medium fits 7.5 - 9, large fits 9 - 11.5, x-large fits 11.5 - 14). Betaling gaat helemaal veilig via Paypal.

Zijn er nog meer liefhebbers die voor dit geld een snowkite boardje willen hebben? Laat het dan snel even aan me weten. Dan bestel ik er eentje voor je mee.

Update 30 maart:
De buit is binnen! Zojuist een gigantisch pakket bij de buren opgepikt. Ze klaagden al dat dit toch wel de limiet is in formaat pakjes wat ze voor ons aan gaan pakken. De boards zitten nog keurig in plastic en hetzelfde geldt voor Jesse z'n bindingen. Die van mij hebben waarschijnlijk op display gestaan ofzo, maar ze zien er prima uit. Nog snel even een paar fotootjes geschoten:


15 opmerkingen:

slis zei

Niet al te gek duur!

Voor de bindingen alleen al is het mega interresant!

nice find!

(wil je dat ik even bij cabrinha nl navraag doe, of ze dit ook via nederland kunnen aanbieden?)

Bastiaan zei

Ik denk niet dat ze het voor dat geld kunnen aanbieden, maar als je de contacten hebt dan mag je dat zeker doen. Ik vermoed dat de Ebay verkoper via één of andere weg een partijtje heeft gekocht. Het seizoen is natuurlijk ook zo'n beetje voorbij.

Wellicht dat ze er een aantal willen sponsoren voor de trip die we dan aan het eind voor een zacht prijsje kunnen overnemen? Voor 225 of minder neem ik er zeker eentje af met XL bindingen.
Ook als ik hem uit Duitsland haal mogen jullie hem uiteraard proberen.

We hebben gisteren Dimensions van snowkitefilm.com zitten kijken en daar kwam het boarje regelmatig langsvliegen.
En wat je al zegt... Voor de bindingen alleen zou je het al haast doen. Advies verkoopprijs van de set is 699 euro.

KOEN zei

Heb ook nog overwogen om er zo eentje te kopen maar heb het uiteindelijk niet gedaan.
Volgens mij zijn dit niet echt dedicated snowkiteboards.

Als je kijkt naar de sidecut radius op Nobile of Best snowkiteboards is die rond de 20m zodat je gemakkelijk cross-wind gaat en niet constant upwind wordt geduwd door de kromming van het board. Bij de cabrihna empire boards is dat rond de 8m.

http://www.cabrinhakites.com/empire-snowboard

Heb zelf een Best Summit board gekocht, ook op ebay. Net eens gezocht maar er staan er momenteel geen op.

Grtz,
Koen

KOEN zei

Op flexiforum staat er nog eentje te koop!

http://community.flexifoil.com/showthread.php?t=156898&highlight=summit

Bastiaan zei

Thanks voor de info. Het flexiforum vereist een login.
Puur voor de bindingen is het Cabrinha setje al leuk. Mocht het board niet bevallen dan heb ik altijd nog een flinke Nitro plank bij me waar ik gewoonlijk de berg mee af ga, dus mogelijkheden genoeg.

Voordeel van dat ie erg upwind wil is dat je ook af en toe naar je tenen moet sturen en op die manier je beenspieren weer even kunt ontspannen. Heel de dag heelside staan lijkt me nog een flinke uitdaging.

slis zei

Koen heeft het bij het recht eind,
cabrinha boardje is te beschouwen als een allround boardje

maar de bindingen alleen al zijn de moeite waard...

Cab Nl kan niet concurerren

Bastiaan zei

Ik wacht nog tot morgenochtend of er nog meer liefhebbers zich melden en dan ga ik die van mij bestellen.
Over 3,5 weken kan ie dan getest gaan worden.

Anoniem zei

Toch een kort-board ?

jessevdam zei

Klink wel goed in de oren, dus als je een voor me kan bestellen zou ik dat erg mooi vinden. Mijn voeten hebben een maat van 42, ik weet niet welke maat bindingen daar bij horen.

Als goed is heb je mijn email address.

Bastiaan zei

@Arien
Jan en nee. Kort boardje voor snowkiten. Die Zeppelin zou eventueel de vervanger worden van m'n freeride board wat een flink gehavend is.
Dus twee boards met ieder een eigen doel.

@Jesse
Ik zal je even een mailtje sturen met betaalgegevens.
Kijk even aan de binnenkant van een paar sportschoenen wat voor Amerikaanse maat je hebt. Daar staat meestal wel zo'n labeltje in.
Ik heb net uit een tabel gehaald dat het US maat 9 is. Net op de grens van M en L dus. Volgens mij moet een L dan prima gaan.

Anoniem zei

met 42 moet je L hebben, heb ik ook namelijk.

greetz
emiel

Bastiaan zei

Check! Is inmiddels besteld.

Bastiaan zei

Moet jij niet in de sneeuw zitten trouwens?

Anoniem zei

ach, hoef niet elke minuut in de sneeuw te zijn.. hehe.. Ben net nog lekker even buiten wezen spelen, belachelijk veel wind, overpowered met de 7 in het zonnetje dat maar niet weg wilt.. Wat een straf weer! Doe het alleen wat rustiger aan ben uitgeput van afgelopen week.

Greetz
emiel

litewave zei

Ziet er goed uit.