zondag 15 maart 2009

Snowkite Experience fotoboek

Het volgende idee is afkomstig van Wendy en Bastiaan, en ik vindt het wel een leuk idee:

Zomaar een idee wat ik hier op het blog kwijt moet om te zien hoe het bij jullie landt.
Naast alle filmopnamen die er gemaakt gaan worden zullen jullie vast net als ik een fotocamera meenemen. Dat gaat een enorme bak foto's opleveren, met als resultaat dat iedereen z'n harddisk straks vol heeft staan met herinneren. Ook houden we het blog bij en zullen er dus een hoop verhalen geschreven worden van wat we zoal meemaken.Mijn plan is om dat allemaal te gaan combineren in een fotoboek. De basis daarvan zullen heel veel foto's zijn, maar het lijk me een leuke toevoeging om ook quotes van iedereen te gebruiken om het avontuur mee weer te geven.

M'n plan is om het boek te laten drukken bij Blurb (www.blurb.com). Dit is een bedrijf waar een aantal bruidsfotografen die ik ken ook hun boeken laten maken. Een mooi voorbeeld van wat ik ongeveer in gedachten heb is dit boek: http://www.blurb.com/books/590563, maar dan vol met winterse plaatjes en kites.

Om zo'n boek te maken heb ik jullie hulp hard nodig. Ik wil jullie daarom vragen lekker veel foto's die je maakt ook aan mij beschikbaar te stellen en belangrijker nog... Ik wil jullie verhalen lezen. Als je dus iets van een dagboekje bij zou kunnen houden tijdens de reis, dan hebben we op die manier materiaal voor het blog en voor het boek.Als tegenprestatie voor het delen stellen Wendy en ik een boek samen en zorgen dat het je terecht komt. We hebben net ons trouwalbum afgerond, dus we hebben al wat oefening achter de rug.

Voor we aan dit alles gaan beginnen is het wel prettig om te weten wie er geïnteresseerd zijn in zo'n boek. We begrijpen dat kosten daarbij een rol zullen spelen. Als basisprijs wil ik even uitgaan van een "Standard Landscape" boek met max 120 pagina's (je moet wel wat te bladeren hebben) "Premium" papier. De buitenkant wordt een hard cover met foto er op. Voor zo'n boek kom je op 40 euro voor het drukken.

Laat maar weten wat je van het idee vind.

23 opmerkingen:

Anoniem zei

Damn... Dat gaat hard! Het staat er gewoon binnen 5 minuutjes op ;-)

Anoniem zei

Regenachtige zondag he, huis vol spelende kids die enige begeleiding nodig hebben, anders breken ze de boel af.
Maar leuk idee, ik heb zelf al 10 cd's klaarliggen met het logo van snowkite ex. klaar liggen.

Mijn idee hiermee was dat aan het einde van de trip, alle foto's van iedereen hierop verzamelt worden.

Anoniem zei

Ik heb die site ff bekeken, wij doen mee.
Zou ik wel graag inspraak hebben in de cover, dit met het oog op een ander plannetje

slis zei

ook het plan om flicker acount aan te maken... om daar alle foto;s te droppen?!

vind het overigens goed idee
erg leuk!

slis zei

picassa aangemaakt, hij staat als prive...

moet dus iedereen toevoegen met e-mail adres.

gelijk de afspraak de foto's op picassa op max resolutie van 1024x

groter heb je niet nodig om te kijken :)

geheim zei

Goed idee zo'n boek!

Ik neem ook een camera mee en een externe harddisk. En misschien een laptop... Gaan er al veel laptops mee?

Bastiaan zei

Wij nemen onze laptop sowieso mee. Dan kan ik alvast een beetje met de RAW bestanden uit de camera spelen.

Anoniem zei

Wij nemen ook 1 mee, voor edit doeleinden, emiel heeft er 1, wordt dus een hoog laptop-gehalte daar

Anoniem zei

O kunnen jullie dan ook wat muziek kunnen meenemen die je eventueel onder een film zou kunnen zetten.

Bastiaan zei

Wil je de film terplekke al helemaal in elkaar zetten dan? Dat lijkt me nou juist een mooi klusje voor een regenachtige zondagmiddag. Is weer eens wat anders dan op een kudde ADHD kids passen ;-)

Unknown zei

Klinkt goed!

en mijn laptop gaat ook mee :)

slis zei

Mijn laptop gaat ook mee,
inclusief m'n telefoon met wifi :p

DVD's kunnen ook mee (filmpjes)
want er staat een dikke tv :)

Neem zelf geen camera dingen mee,
maar wel wat filmpjes.

internet is er vrij goed, maar de ontvangst niet altijd...

Anoniem zei

Vergeet dat zondag middeg maar, met dat kleine filmpie van Emiel ben ik al 3 dagen mee zoet geweest,
Ik wil daar (als er echt niets ander te doen is, al vast wat mooie scenes selecteren, zo kan ik zien of we nog iets missen, en mischien hebben jullie nog aanvullende ideeen.
Zo wordt het een movie van ons allen

Bastiaan zei

Cool hoor!

Heb je toevallig ook een beetje kijk op HD camcorders? Niet te fancy, gewoon voor de fun. Is die Panasonic HDC-SD9 of HS9 leuk om wat flimpies te schieten of kun je zoiets beter in de winkel laten liggen?

jessevdam zei

Ik weet niet hoe duur de hd cams op het moment zijn, maar het zeker wel de moeite waard voor de kwaliteit. Het is veel mooier, maar de filmpjes nemen ook heel wat meer hd ruimte in.

Bastiaan zei

Ach ja... Dat heb je met foto's ook. Is voor een groot deel ook leren dat alles onder het niveau goed ook gewoon weg kan.
Met de huidige harddiskprijzen hoef je je niet zo heel druk meer te maken om kosten.
De Panasonics vind ik o.a. interessant omdat ze AVCHD opnemen op SDHC kaarten. We krijgen binnenkort onze nieuwe Panasonic plasma die een kaartslot heeft en direct het opgenomen materiaal kan afspelen. Scheelt weer een hoop gedoe met kabeltjes waar mensen over kunnen struikelen.

Anoniem zei

Als je hier naast ff op de link Obsessed kitevids klikt kan je zien waar ik mee film, Ik heb 2 hdv camera's dus zelf 1 aanschaffen is niet nodig, wil je filmen pak je die kleine van mij maar, zit ook onderwaterhuis bij.
Wil je echt zelf 1 kopen, ga voor sony

Anoniem zei

http://www.rscboards.nl/Equipment.html

Anoniem zei

O ja, camera's die op kaarten opslaan zou ik niet doen, want die comprimeren gelijk na de lens 8x.
Gewoon 1 met mini-dv doen, kan je later zelf kiezen of je het gaat comprimeren.

Bastiaan zei

Die camera van jou is een mooi stuk speelgoed. Echter het gaat veeeeeel te ver voor wat ik wil.
Wat bedoel je precies met die 8x compressie na de lens. Bij compressie denk ik aan algoritmes die op de opgenomen data worden toegepast.
Wat ik me wel kan voorstellen is dat camera's een veel kleinere ccd hebben dan waar jij mee filmt. Je ziet dit zelfde verschil tussen ccd's van compact camera's en digitale SLR. Op zich is er niets mis met een kleinere ccd. Je moet er alleen niet te veel pixels op willen prakken. Dan krijg je een bak ruis waar je niet gelukkig van wordt.
Optiek is m'n vak dus het stuk ccd en de lens die er voor zit snap ik wel aardig. Ik kan die 8x compressie alleen niet thuis brengen.

Opnemen op een kaart lijkt mij prettig in het gebruik. Met dat in m'n achterhoofd heb ik Sony al afgeschreven. Ze moeten daar altijd die rottige memory sticks gebruiken. Lekker tegen de stroom in roeien.
We hebben al compact flash voor de DSLRs en SD voor de compact camera en navigatie in huis. Daar hoeft van mij niet nog een formaat bij.

Anoniem zei

Als je analoog opneemt ben je per uur Zo´n 13 gig kwijt, dit is te veel voor op een kaartje, dus wordt de boel gecomprimeerd, dit gaat te koste van de kwal.
Jij zult ook weten dat analoog signaal een vloeiende golf is, en digitaal als het ware een hoekig signaal heeft, dus het digitale signaal mist aan de top en aan beide onderkanten een stukkie, ook dit is kwal. verlies.
Een klein voorbeeldje, ik heb hier eens een camera ter test gehad, met een kaartje.
Ik was mijn zoontje aan het filmen hier achter huis, en wij hebben van die grindtegels, je kon op het eindresultaat de steentjes in die tegels niet zien.
Alle (Semi)pro camera lieden filmen nog gewoon op DV, soms hebben ze een externe opslag om snel de beelden te doorlopen.

Anoniem zei

mijn laptop is dood.. maar als het goed is neemt mijn vriendin een nieuwe mee en die is er dan eerder dan jullie. heb hier ook mijn fotocamera liggen met ext flits enz.

internet is stuk beter geworden hier en ook de ontvangst is beter, chill!!

gister hebben we paar coole fotos gemaakt, ik moet even kijken of ik ze kan showen, komen mogelijk in drift magazine.

Greetz
Emiel

Unknown zei

mijn laptop (macbook) en videocamera gaat ook mee.

Premiere pro cs3 staat erop voor als het nodig is! :)